Meny
Tipsa en v�n

Fisk är nyttigt!

Vi vet att det kan vara svårt att få till tre fiskrätter mitt i veckan - som familjen gillar. Vår utmaning är att hjälpa dig att kunna servera nyttiga fiskrätter.

Mitt i vår hektiska vardag med jobb, barn, aktiviteter osv. kan det vara svårt att få till nyttiga fiskrätter. Ofta blir det att tillaga fiskrätter på helgen, även om vi helst bör äta fisk två till tre gånger i veckan. Vi vill underlätta för dig att tillaga en välsmakande fiskmåltid snabbt och enkelt och som hela familjen gillar.

Fisk i vardagen 

I vår receptbank kan du hitta inspiration till enkla vardagsrätter med fisk och skaldjur, som till exempel Räkor med salladslök färska kryddor och pasta. När du har två fiskmåltider i veckan, ska du tänka på att variera dig mellan de feta och de magra fiskarterna. De feta fiskarterna innehåller exempelvis mer av omega-3 fettsyror och där de magra fiskarterna har många vitaminer och mineraler.

Fryst fisk 

Om du vill äta fisk 2-4 gånger per vecka, går det utmärkt även om du inte har tillgång till färsk fisk. Det finns massor av spännande möjligheter i dagligvaruhandelns kyl- och frysdiskar.  

Fisk och skaldjur fryses in så snabbt som möjligt efter fångst. En del av vårt sortiment fryses in direkt ute på havet. Denna snabba hantering medför att vitaminer och mineraler bevaras och att både smak och konsistens har högsta kvalitet.

 

 

Hur fångas fisken?

 

Läs om våra fångstmetoder...

Fryst eller färskt?

Fryst fisk kan vara lika bra eller ännu bättre än färsk fisk, när det gäller smak, fräschör och näringsvärde.

 

- Läs varför fryst fisk är färskare än färsk...

Mycket mer än räkor!

 

Utöver våra delikata grönländska kallvattenräkor innehåller vårt sortiment många andra läckra fisk- och skaldjursprodukter.


-Ta en titt här!